Khamis, 2 Mei 2013

Khamis, Mei 02, 2013

Polis Wanita Indonesia Menari Gangnam Style di Hadapan Pendemo | Sekumpulan anggota polis wanita  di Indonesia telah mempersembahkan tarian kuda Gangnam Style di hadapan para pendemo bagi mengawal tunjuk perasaan yang mengadakan bantahan sempena Hari Buruh.

Polis Wanita Indonesia Menari Gangnam Style di Hadapan Pendemo

Kira-kira 5,000 penunjuk perasaan bersorak gembira apabila 80 anggota polis wanita mempersembahkan tarian kuda Gangnam Style.

"Ya sekarang ini kan, polisi bukan lagi sebagai momok bagi masyarakat. Makanya polisi harus bisa bersikap humanis," terang Dankor Dalmas Polwan dan Negosiator Polda Jawa Timur, AKBP Elly Wahyuningtias.

Menurut dia, kini polisi tidak boleh lagi main pukul terhadap masyarakat, maka terbentuklah Dalmas. "Dengan tarian Gangnam Style ini kan polisi bisa mendekatkan diri dengan masyarakat tanpa harus main pukul," ujarnya.

Elly mengungkapkan, tarian tersebut sudah disiapkan sejak tiga hari menjelang May Day. Para polwan mempelajari tarian dari video di youtube. Kemudian tim berinisiatif menari di tengah para demonstran.

"Hasilnya asik-asik saja. Ya memang sih tadi sempat ada kericuhan antar buruh, tapi itu kan terjadi hanya salah paham saja, dan sudah berhasil dinetralisir kembali oleh bapak-bapak petugas."

Menurut info, terdapat dikalangan penunjuk perasaan turut serta menari bersama-sama anggota polis berkenaan.

Penunjuk perasaan gembira dan ia merupakan satu penghormatan untuk menggembirakan mereka.


Artikel Menarik




sumber
http://www.merdeka.com/peristiwa/polwan-cantik-menari-gangnam-style-di-sela-aksi-buruh-surabaya.html


0 comments:

Catat Ulasan

Komen anda semua amat di hargai, Bagaimanapun anda dinasihatkan agar memberikan komen secara berhemah. Sebarang komen berunsur backlink dan provokasi akan dipadamkan kecuali atas pertimbangan admin. Terima kasih kerana mengunjungi Kezoom.