Jumaat, 24 Mei 2013

Jumaat, Mei 24, 2013

Zed Zaidi Bidas Afiq Muiz, Cukup-Cukuplah Aibkan Keluarga | Kemelut yang berlaku antara Afiq Muiz dan keluarga sememangnya menjadi perhatian Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Rozaidi Abd Jamil atau Zed Zaidi.

Zed Zaidi Bidas Afiq Muiz, Cukup-Cukuplah Aibkan Keluarga

Menerusi Utusan, Zed berkata, disebabkan perkara ini adalah perkara peribadi, agak sukar untuknya membantu kedua-dua pendatang baru itu apatah lagi ianya melibatkan keluarga masing-masing.

Namun begitu sebagai Presiden Seniman, Zed tidak mahu isu tersebut semakin berlarutan sehingga menjejaskan imej artis di negara ini.

"Afiq kena sedar, biarpun ini melibatkan hal keluarga, sebenarnya secara tidak langsung ia melibatkan imej artis juga.

"Bila berlaku perkara seperti ini, orang akan berkata: 'Biasalah artis', 'Inilah artis'.

Tambah Zed Zaidi lagi, contohilah Rosyam Nor, sepanjang dia menjadi artis, tidak pernah sekali pun dia mendedahkan perihal keluarga, apatah lagi siapa anak dan isterinya, cuma bila dah lama dalam industri barulah orang mula mengenali keluarganya.

Sebagai seorang lelaki dan anak, Afiq perlu memainkan peranannya sebaik mungkin untuk mencari jalan pendamaian tanpa melibatkan pihak lain. Malah Zed turut memberi teguran terhadap pelakon baru itu supaya menilai kembali tindakannya sebelum ini, kata Zed Zaidi.

"Cukup-cukuplah aibkan keluarga, buka pekung keluarga kerana keluarga ini sebenarnya adalah maruah kita.

"Seburuk-buruk mana pun ibu kita, kita perlu pertahankan dia dan Afiq sebagai seorang anak sebenarnya patut berjumpa ibunya ketika pertama kali artikel mengenai dirinya dikeluarkan.

"Bukannya membuat sidang media dan 'menyerang' ibunya semula. Satu saja pesan saya, wanita yang bergelar ibu, hanya ada satu, tiada galang ganti. Tetapi perempuan, ramai di luar sana, hilang satu, pasti ada gantinya," katanya.

Dalam pada itu, Zed Zaidi juga menasihati Eina supaya berdiam diri atau terus mengunci mulut buat masa ini dan tidak lagi memperbesarkan isu saman-menyaman kerana ia tidak akan memulihkan sebarang kemelut yang berlaku.




Artikel Berkait



Artikel Menarik




0 comments:

Catat Ulasan

Komen anda semua amat di hargai, Bagaimanapun anda dinasihatkan agar memberikan komen secara berhemah. Sebarang komen berunsur backlink dan provokasi akan dipadamkan kecuali atas pertimbangan admin. Terima kasih kerana mengunjungi Kezoom.