Isnin, 7 April 2014

Isnin, April 07, 2014
Isu Cabul & Raba Pelajar, Status Terkini Prof Izzi di Media Sosial | Gempar seluruh negara bila dakwaan seorang pelajar bernama Nurul Shuhada Binti Shahadan yang dia telah di cabul oleh Prof Izzi. Laporan polis telah dibuat, dan pihak polis telah memulakan siasatan.

Isu Cabul & Raba Pelajar, Status Terkini Prof Izzi di Media Sosial

Menerusi laman Facebooknya, status terkini Prof Izzi pada 5 April 14 itu tidak menyentuh langsung isu/dakwaan yang dibuat ke atas beliau. Sebaliknya pensyarah Matematik Universiti Teknologi Mara (UiTM) Arau Perlis itu sekadar meletakkan status memetik surah An-Nisaa berbunyi


(An-Nisaa’: 78) : Di mana jua kamu berada maut akan mendapatkan kamu, sekalipun kamu berada dlm benteng yang tinggi lagi kukuh

Status tersebut mendapat reaksi ramai pihak. Ada yang menyokong, ada juga yang mengecam beliau. Berikut adalah status yang mengecam beliau.



  • Muammar Fariz: Mmg 1st tahu brita ade pnsyarah miang aku dh bleh bajet sape... sjak dlu aku dgr psal kau...
  • Bunga Bunga Sakura: Dulu si izzi ni lect uitm dungun tp dicampak ke arau kes y sama..sy student uitm dungun jgk..n benda sama jd kt kwn sy..kwn sy tu mmg lawa gler r..mula2 sy x caye jgk kt kwn sy tu tp lama2 dngr byk cter mmg sah la izzi ni jns bnafsu lbh.. dh bini dua org pn x cukup..kes kwn sy tu dh 4,5thn lps..x sangka smpai skrg x brubah lg org tua ni..bagus la si syuhada ni brani utk bt report..sy mmg salute..sbb kwn2 sy smua tkut nk report..sbb izzi ni bkn calang2 org..n byk ilmu dia ni..tp tu r..kuasa Allah SWT..spandai2 tumpai mlompat kan..x kemana pn..akhirnya kantoi jgk pbuatan tkutuk dia ni..sama2 la kita doakan si izzi ni kembali kejalan yg benar.. Amin..
  • Juwita Farrah Omar Shariff: prof izzi bila bagi kata2 motivasi pehhh kemain lagi....pung pang pung pang mcm bagus jeeee.....
  • HasNita Atasnamacinta: haha...nak bohong student uitm ke?? sepandai pandai serigala melompat cawangan akhirnya jatuh ke tanah jua.. tak sabarnya nak tunggu kes ni.yuhuuuu...haha
  • Tuan Mufti El Ferdöwsi: Izzi, kau upah berapa ramai cacai untuk bantu baik pulih imej kau? Dari Dungun sampailah Arau, kau tau tak berapa ramai pelajar serta staff yang menyampah dengan kau? Cuma tak cakap depan kau sebab kasihan kat kau, sebab kau pun cari makan. Tapi bila kau tinggi sangat sampai lupa diri, kau bajet kau bagus sangat. Kau pesan kat cacai yang kau sibuk jadi keyboard warrior kat sini, tak payah nak mengelat dengan guna hujah "setiap orang ada aib sendiri". Aku pesan awal-awal, memanglah setiap orang ada aib sendiri, tapi masalahnya tak semua orang ada aib dengan tuduhan meraba anak orang lain. Sudah sampai masa untuk kau renung diri-sendiri, dan fikir balik apa yang kau dah buat. Pesan sekali kat cacai kau yang atas-atas ini, supaya belajar banyak lagi benda. Setakat sembang kencang, rasanya semua orang boleh. Renung-renungkan dan selamat insaf. Abang pesan elok-elok ni tau.
  • Aya Zuki: dia ni memang gatal!siapa kenal dan pernah jumpa tau la mcm mana..geli aku tgk gelagatnya!terus hilang hormat.
  • Amirul Asyraf Nordin: aku knai la bdk shuhada tu... dia bdk baik... dia pnah mngadu kt aku pasai bnda ni.... ni bnda btoy.... nama ja prof.... pangkat x melambangkan apa2....
  • Selfie Mania: hanya exstdnt dungun je yg tau. keh3 selamat beramas proff.
  • Baju Kemeja: Masih kah dikau ingat kenangan di uitm dungun dahulu..
Manakala dibawah pula status mereka yang masih lagi belum mempercayai kebenaran berita ini selagi Prof Izzi belum dibuktikan berslah.
  • DinDang Izzuddin Most of student nowadays have smartphone or at least, handphone with camera... Why? Why dont include some of the footage in the room? Please... The two other friends, classmate... Did you snap the picture of the lecturers hand?
  • Mohd Syafiq: haih,,kalo boleh kata kat org ,keluar habes ape yg ada,,relax lah semua ..bg masa utk prof explain,,x pyah nak azankan org lain, kita nih pon bukannya elok sgt ..komen aku at atas tu cuma nak kepastian jer..dr apa yg aku baca oleh si pmpuan tu ada jgk ayat tergantung seolah2 mahu memburukkan keadaan...ntah lah ..zaman skrg mcm2 boleh jdi ..aku nak prof tampil bg jwapan,,kalo tak ,makin jdi fitnah pulak,,nauzubillah
  • Namun Begitu: Lagikan anwar ibrahim dituduh mcm2, inikan pula prof izzi..ini semua fitnah semata2
  • Nini Queen bukti terang lg nyata.dlm laporan bgtaw ade 2 org kwn dlm bilik yg same.x kan wat xtaw je.ke same stim tgok member kena raba..x.mungkin kot.as a woman, automatic tgn singgah kat muke sape2 yg tibe2 usik di bhgian sensitif wlupun x sengaje...x taw laa klo suhada nie reaksi die berbeza plak...
  • Khadijah Sulaiman: Korang ni. .. Tak pernah wat slah ker?? Biarkan lah.. Tak de manusia yg sempura.. Manusia ni bernafsu .. Tak semestinya dia tu kuat agama dia tak tergoda.. Syaitan lbh suka mendekati org yg beriman.. Mungkin ini dugaan untk beliau .. So I hope u all jgn nak memaki Hamun org.. Sedar diri sendiri dulu ok .. Korang tu malaikat ker yg tak de salah??? Kmu yg memaki Hamun lbh hina drpd prof. ..
  • ひな小鳥遊 : senang cite silent.. go report to police.. later police will tell both of their story ..x kisah pangkat ape yang ada .. pekebun ke..prof ke.. kena ada bukti yng jelas.. people always judge cover not inside .. lets see we going to know the truth later .. ^^lnot supporting anyone
  • Angah Pak Ngah: take it easy everyone...take it izzi...ok..we leave it to the prof to explain ok...supaya kitorang kat sini tidak terpalit dosa...saya tenguk kat sini banyak yg kemungkinan terjatuh bedosa...so...apa kata kita serah kan pada prof jawab sendiri....kalau dia masih berdiam...there's nothing we can do...leave it to Allah cos kadang2 su-uz zhan (buruk sangka) tu dosa... belum lagi mengumpat etc...kita doa kan yg terbaik utk kita semua dan juga mereka yg terlibat...Allah Maha Pengampun dan Maha Mengasihani
  • Muhammad Syafiq: hey semua....kalian manusia ada akal fikiran.boleh beza baik dan buruk.boleh tahu betul atau salah.kalian mahu tandingi kuasa Allah Taala.??menghukum orang tanpa ada usul periksa.kalian tidak tahu samada betul atau tidak cerita itu..jadi jangan hanya mendengar sebelah pihak.jangan terlalu taksub dengan kenyataan dikeluarkan..tidak tahu ke kita sedang diapi-apikan oleh syaitan.syaitan bergolek ketawa dia dah berjaya lemahkan iman manusia.serahkan pada Allah.Allah Maha Bijaksana,Maha Adil.
  • Tan Sri Shah Fadir Seronoknya diorg ni memaki hamun ttg perkara yg belum terbukti kebenarannya.. confirm ke kalian masuk syurga Allah? Jgn kerana mendengar berita drp 1 pihak,kalian tetus menyalahkan pihak yg lg 1 tanpa usul periksa..
  • نيسا محمد : Sy ni exstudent Prof tahun 2002.. Uitm Dungun..tp alhamdulillah sy dan kwn2 xpenah pun Prof amik kesempatan.. Jadi sy dgn kwn2 mmg tkejut dgn berita ni..apapun serah pada Allah..Dia Maha Mengetahui..
  • Nur Natasya Abdullah: Hanya allah saja tahu , manusia jn laa cepat buat fitnah ! nanti kna bdn sndri bru tau
Update - Komen Prof Izzi pada 10/04/2014 menerusi laman facebook beliau.


sumber


0 comments:

Catat Komen

Komen anda semua amat di hargai, Bagaimanapun anda dinasihatkan agar memberikan komen secara berhemah. Sebarang komen berunsur backlink dan provokasi akan dipadamkan kecuali atas pertimbangan admin. Terima kasih kerana mengunjungi Kezoom.