Rabu, 21 Januari 2015

Rabu, Januari 21, 2015
Bade Akui Masih Belajar Berlaku Adil Selepas Poligami | Bade Hj Azmi memberitahu tanggungjawabnya sebagai suami bertambah besar selepas menjadi ketua kepada dua buah keluarga selepas membuat keputusan berpoligami.

Bade Akui Masih Belajar Berlaku Adil Selepas Poligami

Tambah Bade, dia kini dalam proses belajar untuk berlaku adil dalam menguruskan kedua-dua buah keluarga itu.

"Tanggungjawab saya kini lebih besar kerana perlu berlaku adil kepada dua buah rumah. Ia bukan mudah untuk beri kedua-dua keluarga sama rata.

"Sekarang saya sibuk ke arah untuk cuba memberi ahli keluarga faham dan menerima antara satu sama lain," ujarnya.

Dalam pada itu, Bade berkata, dia tidak pernah memaksa kedua-dua keluarga tersebut untuk berbaik-baik.

Malah, dia percaya hubungan tersebut akan terjalin dengan ikhlas hati tanpa sebarang paksaan.

"Saya tidak paksa mereka untuk bermesra-mesra kerana bagi saya hubungan itu akan lahir sendiri tanpa perlu paksaan.

"Sekarang saya bagi masa kepada mereka untuk mengenali terlebih dahulu. Buat masa ini saya sudah melihat perkembangan positif terutama antara kedua-dua isteri saya.

"Tentang anak-anak itu tiada masalah kerana lima orang anak saya itu sudah besar dan faham, malah mereka turut menerima adik yang baru lahir ini," ujarnya.

Bagaimanapun, Bade berkata dia masih menjaga hati perasaan kedua-dua keluarga tersebut terutama dalam keterbukaan di laman sosial.

Katanya, masih ada sifat cemburu anak-anaknya apabila dia memuat naik gambar keluarga baharu.

"Anak-anak saya sudah mula terima dan faham cuma saya tidak boleh terlalu banyak memuat naik gambar adik dia sebab nanti anak yang lain cemburu," ujarnya.

Dalam pada itu, ditanya tentang keterujaan menerima cahaya mata baharu pada 13 Disember lalu, Bade berkata, dia tidak terlalu gembira sebaliknya bersyukur dengan rezeki tersebut.

"Saya sudah tua untuk menunjukkan rasa gembira yang terlalu sangat ketika mendapat cahaya mata baru.

"Apa-apa pun ia tidak bermakna saya tidak menghargainya, sebaliknya saya bersyukur dengar rezeki yang Allah berikan pada usia ini," ujarnya.

sumber
http://www.mstar.com.my/hiburan/berita-hiburan/2015/01/21/bade-berlaku-adil/


0 comments:

Catat Ulasan

Komen anda semua amat di hargai, Bagaimanapun anda dinasihatkan agar memberikan komen secara berhemah. Sebarang komen berunsur backlink dan provokasi akan dipadamkan kecuali atas pertimbangan admin. Terima kasih kerana mengunjungi Kezoom.