Khamis, 1 Januari 2015

Khamis, Januari 01, 2015
401 Misteri Pesawat Penerbangan Berhantu | New York - 42 tahun dulu pada tarikh 29 Disember 1972, sebuah pesawat Eastern Airlines Tri-Star jetliner mengalami kemalangan. Pesawat bernomor penerbangan 401 itu secara amnya bersedia untuk mendarat di Miami selepas bertolak dari Bandar New York.

Misteri Pesawat Penerbangan 401 Yang Berhantu

Namun saat mendarat, rodanya tiba-tiba gagal berfungsi. Kapal terbang malang itu terhempas di daratan Everglades, Florida, kurang lebih 30 kilometer dari landasan Miami.

Menerusi akhbar Near-death, Senin (29/12/2014), seramai 101 orang maut. Sementara 75 mangsa lagi selamat. Insiden ini menjadi titik kisah penerbangan pesawat 401 yang berhantu.

Awalnya, beberapa bahagian pesawat penerbangan 401 yang masih berfungsi digunakan untuk komponen pesawat baru. Di pesawat baru itulah kerap terjadi kejadian pelik dan misteri.

Dikatakan Kapten pesawat dan penumpang sering melihat bayang-bayang roh kru pesawat 401 Eastern Airlines.

Misteri Pesawat Penerbangan 401 Yang Berhantu

Pernah dalam satu kejadian, seorang pilot berbicara dengan hantu Kapten Loft ketika menerbangkan pesawat. Si pilot itu awalnya tak menyedari itu adalah sosok yang telah tiada.

Dia meudiannya menyedari setelah kapten tersebuttiba-tiba menghilang. Setelah itu, pilot dan co-pilot menjadi ketakutan dan terus membatalkan penerbangan.

Kisah misteri ini juga pernah dialami seorang penumpang perempuan. Ia mengaku melihat susuk lelaki misteri yang duduk di sebelahnya.

Wajahnya pucat dan diam membisu. Namun dia juga terkejut apabila lelaki yang berwajah mirip Kapten Loft itu tiba-tiba menghilang.

Misteri Pesawat Penerbangan 401 Yang Berhantu

Ada lagi kisah penampakan Kapten Loft yang berhasil menyelamatkan nyawa para pilot, kru, dan penumpang. Sebelum pesawat terbang, bayangan Loft muncul dari dalam kaca lemari dan memberitahu semua kru pesawat untuk mengeluarkan penumpang. "Hati-hati ada api di atas pesawat ini," katanya.

Beberapa menit kemudian, pilot melihat ada masalah pada peralatan pesawat. Para kru kemudian menuruti arahan roh Kapten Loft dan meminta seluruh penumpang di dalam pesawat keluar. Pesawat tersebut dibatal penerbangannya.

Misteri Pesawat Penerbangan 401 Yang Berhantu

Setelah mendapat sejumlah laporan kisah misteri, Pihak Eastern Airlines Tri-Star memutuskan memanggil paranormal dan memeriksa keadaan pesawat tersebut.

Berdasarkan cadangan ahli supranatural, komponen bekas pesawat penerbangan 401 yang mengalami kemalangan, dikeluarkan.

Kisah ini kemudian diceritakan ulang dalam sebuah buku dan film berjudul The Ghost of Flight 401 pada tahun 1978.

sumber
http://news.liputan6.com/read/2153298/29-12-1972-pesawat-hantu-bernomor-penerbangan-401


0 comments:

Catat Ulasan

Komen anda semua amat di hargai, Bagaimanapun anda dinasihatkan agar memberikan komen secara berhemah. Sebarang komen berunsur backlink dan provokasi akan dipadamkan kecuali atas pertimbangan admin. Terima kasih kerana mengunjungi Kezoom.