Rabu, 4 Februari 2015

Rabu, Februari 04, 2015
Boleh Tak Saya Peluk Cikgu Sebab Cikgu Nak Pindah| 2 keping gambar yang dimuat naik dimedia sosial cukup untuk menyentuh rasa hati kita semua.

Boleh Tak Saya Peluk Cikgu Sebab Cikgu Nak Pindah

Kisahnya seorang murid tahun 1 yang meminta gurunya agar tidak berpindah sekolah dengan menconteng di belakang kereta gurunya itu. Namun, bait katanya yang menyentuh hati itu yang akan membuatkan kita juga terkesan dan rasa terharu.

"Boleh tak saya peluk cikgu sebab cikgu nak pindah," kata seorang murid kepada gurunya.

"Ya Allah, boleh sayang. Andrian, pelajar tahun 1 yang sangat rajin. cikgu doakan kamu berjaya Adrian," balas gurunya.

Boleh Tak Saya Peluk Cikgu Sebab Cikgu Nak Pindah

Boleh Tak Saya Peluk Cikgu Sebab Cikgu Nak Pindah

Apapun dik, setiap pertemuan pasti akan ada perpisahan. Semoga satu hari nanti, guru dan murid ini akan bersua kembali...dan guru yang baik pasti akan disayangi muridnya...huhuhuhu...

Difahamkan, cikgu Khairul Nizam Mohd Sopery akan kembali bertugas dinegeri asalnya di Negeri Sembilan setelah menabur bakti di Sarawak selama beberapa tahun.

Namun kami juga terasa kesal apabila hati dan perut busuk manusia yang tak habis-habis nak berdengki bagai....

Boleh Tak Saya Peluk Cikgu Sebab Cikgu Nak Pindah

Apapun, terima kasih kepada semua insan bergelar guru atau cikgu...jasamu tetap dikenang!!

sumber
Khairul Nizam Mohd Sopery


0 comments:

Catat Ulasan

Komen anda semua amat di hargai, Bagaimanapun anda dinasihatkan agar memberikan komen secara berhemah. Sebarang komen berunsur backlink dan provokasi akan dipadamkan kecuali atas pertimbangan admin. Terima kasih kerana mengunjungi Kezoom.