Sabtu, 21 Mac 2015

Sabtu, Mac 21, 2015
Batu Akik Bernilai RM300K | Seorang lelaki dari Bengkulu, Sumatra yang memiliki batu akik dinilai terlalu unik masih memikirkan untuk menjualnya walaupun ditawarkan harga hampir RM300,000.

Batu Akik Bernilai RM300K

Dikenali sebagai akik Kecubung Wulung Junjung Derajat, Herawansyah berkata, batu cincin itu dibeli isterinya daripada seorang jiran dengan harga Rp1 juta (RM284).

Pada awalnya, kata Herawansyah, dia tidak tahu-menahu batu akik berkenaan bernilai sangat tinggi sehinggalah ada seseorang bertanya mengenainya.

“Seseorang dari Jawa ternampak saya memakai cincin ini.

“Dia tertarik dan menawarkan mahu menukarkan batu akik ini kepada sebuah kereta Mitsubishi Pajero baru miliknya,” katanya.

Disebabkan masih keberatan, kata Herawansyah, lelaki terbabit kemudian menggandakan tawarannya dengan menjanjikan dua unit kereta pacuan empat roda itu.

sumber
http://www.hmetro.com.my/node/38318#sthash.Y3iOS8uX.dpuf


0 comments:

Catat Ulasan

Komen anda semua amat di hargai, Bagaimanapun anda dinasihatkan agar memberikan komen secara berhemah. Sebarang komen berunsur backlink dan provokasi akan dipadamkan kecuali atas pertimbangan admin. Terima kasih kerana mengunjungi Kezoom.