Jumaat, 22 Mei 2015

Jumaat, Mei 22, 2015
Penjelasan Sebenar Pelajar Wanita IPTA Mengenai Duit RM1000 Melekat Di Wiper Keretanya : Baru-baru ini tersebar kisah seorang pelajar bernama Rashidah yang berkongsi dilaman Facebooknya mengenai satu kejadian misteri dialaminya ketika berada Lebuhraya Pantai Timur(LPT) untuk pulang ke pusat pengajiannya di Bangi.

Penjelasan Pelajar IPTA Mengenai RM1000 Di Wiper Kereta

Jika anda belum membacanya, kisah yang dikongsikan beliau seperti dibawah:

Walaupun status Rashidah menerima banyak komen positif yang kagum dengan kejadian itu, namun status itu turut mengundang reaksi negatif apabila ramai yang memberikan komen sinis seakan sangsi dengan kejadian itu. Malah, cerita itu juga didakwa rekaan dan ada yang cuba mempertikaikan keikhlasan Rashidah menolong wanita tersebut.

Rashidah yang kesal dengan komen-komen seperti itu tampil menjelaskan dalam status terbarunya. Dia juga berharap penjelasan ini dapat menjawab persoalan netizen mengenai kejadian misteri itu.

Sejak kes jadi viral, banyak mesej masuk. Tanya itu ini. Tak dan nak balas satu- satu. Yang komen macam2 pun ada. Terkoyak hati aku yang macam tisu nih. Huhuhu. Ni jawapan aku bagi. Lepas ni terpulang nak caya atau tak.

Kenapa akak yg minta tolong tu pakai macam bukan hantu? Macam bukan malaikat.Pakai legging, pakai kasut tumit tinggi bagai?

#‎Err.. Aku ade mention akak tu hantu ke?? Malaikat ke? Takde rasanya. Huhu. Derrr... Manalah aku boleh kawal dia nak pakai apa. Kalau dia pakai macam Mak Lampir, awal2 aku cabut oiii.. Lain cer jadinya. Ikut dia la nak pakai apa. Adeh...

Kau ni, takkan lah duit kat wiper tak nampak? Rabun ke apa?

#‎Memangaku rabun. Kemonnnn... Malam kot. Lampu jalan pun takde kat highway tu. Duit tu kecik kotttt..... Bukan kertas flyer org bagi iklan. Kalau kertas saman parking pun 2 -3 hari aku baru perasan, apatah lagi duit yg tersorok dari pandangan mata. Kedudukan duit tu terlindung dgn ketinggian dashboad meter, aku terpaksa jungkit sikit nak tengok apa yg ada kat wiper aku. ( aku ni ketot sikit. Hanya orang ketot faham perasaan aku. Hihi) dalam kepala aku time tu nak balik, pikir kelas esok. Tak dan nak usha sana sini. Ala.. Korang kekadang barang yang korang carik ada depan mata pun tak jumpa, apatah kes aku nih.

Kenapa duit tu tak terbang?

#‎Nikorang try sendiri. Letaklah kertas yg sama tebal dgn 20 keping duit rm50. Pastu p bawak kete, terbang tak? Ada yg terbang, ada yang tak terbang kan? Haa.. Ikut naseblah. Dah duit tu taknak terbang... Nak bt camne? Adeh~ aku sendiri pun pelikkkkk. (Kun faya kun) Ala kekadang flyer iklan tu , kite dah gerakan wiper pun masih tersangkut taknak gak terbang.

Apa aku buat dengan duit 1k tu?

#‎Apalagi... Berjoli lahhh. Hahah. Ops. Aku simpan. Tak berani nak guna. Duit tu masih lagi duit, takde tukar jadi daun.haha

Kata dah bagi semua duit , cukup ke duit utk tol?

#‎Aih... TnG kan ada. Aku pengguna TnG yg tegaaaaarr. Huhu. Kemungkinan aku akan upgrade guna smartag pasni. LOL

Dah tu, kata akak tol yg tegur. Belit lah cerita kau ni!

#‎Laa... Memangla akak tol yg tegur. Aku kat lorong TnG , tetibe akak tu melintas. (Jangan tanya aku sebab apa dia melintas. Aku tak tahu derrr, maybe tukar shift kot. Alaa korang takkan tak biase tengok pkerja tol melintas masa korang tengah bayar tol) akak tu pandang aku, then pandang kat wiper aku. Then dia tegurlah. Aku kene menjungkit nak tengok apa kejadah kat wiper aku tu. Orang kurang tinggi katakan....

Siapa yang letak duit tu?

#‎Adehhh.............aku taktahu derrrrr.... No clue. Hantu ke, manusia ke, malaikat ke. AKU TAK TAHU derrr... Semua kuasa Allah. Tu pun nk pertikaikan lagi? Adeh. Tak semua benda boleh explain.

Kau ni, tak payahlah uplod benda2 camni. Riak tahu tak riak!

#‎Wakluuuderr... Aku takde niat nak beriak-riakan. Huhuhu. Aip... Bersangka baik. Benda pelik kot. Ambik jela sbagai pengajaran. Jangan negatif sgt derr... Chill derr.... Chilllllll. Huu.

Ok, senyum... Jangan kerut2. Tak percaya takpe. Orang yg lalui je faham. Kuasa sedekah. Cubalah buat. Korang akan rasa keajaiban tu sendiri. Percayalah~

#‎senyumtusedekah


0 comments:

Catat Ulasan

Komen anda semua amat di hargai, Bagaimanapun anda dinasihatkan agar memberikan komen secara berhemah. Sebarang komen berunsur backlink dan provokasi akan dipadamkan kecuali atas pertimbangan admin. Terima kasih kerana mengunjungi Kezoom.