Selasa, 16 Jun 2015

Selasa, Jun 16, 2015
Kerana Kucing, Makcik Ini Menangis Teresak-Esak Di Tepi Jambatan P.Pinang | Kasih sayang tidak memiliki sempadan dan luas terbentang untuk makhluk di muka bumi ini berkongsi rasa.

Kerana Kucing, Makcik Ini Menangis Teresak-Esak Di Tepi Jambatan P.Pinang

Satu kisah yang dimuat naik di Facebook Penang Kini, telah menyentuh hati ramai orang kerana memperlihatkan hubungan erat antara seorang manusia dan haiwan kesayangannya.

Kisah benar tersebut diceritakan oleh seorang individu yang menjadi saksi kejadian.

Menurutnya, ketika pulang dari tempat kerja menggunakan laluan jambatan Pulau Pinang, dia ternampak seorang wanita Melayu memarkir kenderaannya di tempat kecemasan sambil menangis teresak-esak.

Oleh kerana prihatin, dia turun bertanyakan situasi wanita tersebut.

Cerita wanita yang dipanggil mak cik itu, meter suhu keretanya naik lantas dia terpaksa memberhentikan kenderaannya di situ.

Apabila dia membuka bonet hadapan keretanya untuk pemeriksaan, dia terkejut apabila terlihat kucing kesayangannya tersangkut di bahagian enjin.

Lagi memilukan, saat dia menyedari tentang kejadian tersebut, kucingnya itu telahpun mati akibat suhu panas di bahagian enjin.

Kerana Kucing, Makcik Ini Menangis Teresak-Esak Di Tepi Jambatan P.Pinang

Malah, menurut individu tersebut, bau bulu dan daging terbakar turut dapat dihidu ketika bonet terbuka. Kasihannya…

Mak cik tersebut berkata, ketika hendak keluar dari rumah sebelum itu, kucing berkenaan sememangnya mahu mengikutnya, namun dihalang. Lantas si kucing menghilangkan diri.

Tanpa disedari, rupa-rupanya si kucing telah masuk ke bahagian enjin dan akhirnya tersangkut di situ sebelum mati.

Apa yang menambahkan kesedihan di hati wanita itu adalah kerana kucing itu memiliki anak yang masih menyusu.

Sabarlah mak cik… harapnya anak-anak kucing yang kematian ibunya itu dapat jadi pengganti dan menggembirakan hati mak cik, ya!

sumber
http://mynewshub.cc/2015/06/14/baca-mak-cik-teresak-esak-tepi-jambatan-p-pinang-sebab-kucing/


0 comments:

Catat Ulasan

Komen anda semua amat di hargai, Bagaimanapun anda dinasihatkan agar memberikan komen secara berhemah. Sebarang komen berunsur backlink dan provokasi akan dipadamkan kecuali atas pertimbangan admin. Terima kasih kerana mengunjungi Kezoom.