Jumaat, 21 Ogos 2015

Jumaat, Ogos 21, 2015
2 Video: Penjelasan Ziana Zain Gara-Gara Microfon Terbang  | Gara-gara losyen tangan, penyanyi Ziana Zain terpaksa menanggung malu apabila mikrofon yang digunakannya 'terbang' ketika membuat persembahan pada majlis kemuncak Minggu Fesyen Kuala Lumpur (KLFW2015) yang berlangsung Ahad baru-baru ini.

2 Video: Penjelasan Ziana Zain Gara-Gara Microfon Terbang

Bagaimanapun Ziana menyifatkan insiden yang tersebar dan menjadi viral di media sosial itu sebagai 'drama lucu' sepanjang karier nyanyiannya.

"Rasa kelakar pula. Semua sebab losyen tangan. Pada penghujung nyanyian ketika menyampaikan lagu XO (nyanyian asal, Beyonce), saya mahu angkat tangan, tetapi mikrofon pula yang terpelanting.

"Selamat saya tak jatuh. Tetapi ketika kejadian itu, semua orang berdiri dan bersorak. Tetapi itulah, pakai losyen atau tidak, jika sesuatu nak terjadi, ia tetap akan terjadi," katanya.

Sejak petang Isnin, video berdurasi 15 saat itu menunjukkan mikrofon yang dipegang Ziana terlepas ketika penyanyi itu mengakhiri persembahannya.

Bagaimanapun Ziana mengambil semula mikrofon berkenaan dan mengakhiri persembahannya dengan penuh yakin sambil memberi ucapan 'That's it, Thank You!'.

Ketika itu, tetamu yang hadir terus berdiri dan bersorak di atas sikap profesional penyanyi itu.



Video tersebut menjadi bualan ramai di laman sosial dan ramai yang memuji sikap Ziana yang terbuka dan bersahaja walaupun berhadapan dengan situasi berkenaan.

Sementara itu Ziana berkata, sebagai seorang penyanyi, insiden seperti itu adalah perkara biasa yang dilalui oleh mana-mana individu di atas pentas termasuklah selebriti bertaraf antarabangsa.

Penyanyi yang popular dengan lagu Madah Berhelah turut memberi nasihat kepada penyanyi-penyanyi lain  supaya bertindak profesional dengan sebarang situasi di luar jangka.



"Perkara seperti itu biasa terjadi kepada sesiapa pun. Jadi sekiranya ada penyanyi berhadapan dengan situasi di luar jangkaan seperti ini, tidak perlu gusar. Sebaliknya bersikap yakin di atas pentas sehinggalah habis persembahan," ujarnya.

sumber
http://www.mstar.com.my/hiburan/berita-hiburan/2015/08/18/ziana-zain/


0 comments:

Catat Ulasan

Komen anda semua amat di hargai, Bagaimanapun anda dinasihatkan agar memberikan komen secara berhemah. Sebarang komen berunsur backlink dan provokasi akan dipadamkan kecuali atas pertimbangan admin. Terima kasih kerana mengunjungi Kezoom.