Rabu, 18 Januari 2017

Rabu, Januari 18, 2017
Kepala Dipenggal Ketika Solat Zuhur,ok!: Air susu dibalas dengan air tuba,itulah kata yang sesuai berkait dengan pembunuhan seorang penjaga Masjid dengan kepala di penggal ketika melaksanakan sholat Zuhur di Masjid Muhajirin sungai Cuka Kintap kalimantan selatan pada 17/1/2017.

Kepala Dipenggal Ketika Solat Asar

Mangsa dikenali sebagai Soetoyo, 40 yang merupakan warga baru di kampung itu, ditemui oleh warga yang ingin melaksanakan solat azhar tanpa kepala dan bersimbah darah di dalam masjid.

Kepala Dipenggal Ketika Solat Asar

Penemuan tersebut di laporkan kepada pihak polis,setelah membuat siasatan dan mengikuti kesan darah,kepala mangsa ditemui kira kira 150 meter dari lokasi masjid.JBM

Kepala Dipenggal Ketika Solat Asar

Penemuan tersebut di laporkan kepada pihak polis, setelah membuat siasatan dan mengikuti kesan darah, kepala mangsa ditemui kira kira 150 meter dari lokasi masjid .JBM

Sejurus itu seorang lelaki yang tinggal di sekitar penemuan kepala mangsa di tahan dengan bukti seperti parang berdarah cangkul dan gergaji ditemukan dirumahnya.

Menurut siasatan awal punca pembunuhan berkait dengan etnik perkauman di kampung itu.diketahui mangsa adalah pendatang baru di kampung itu dan suspek adalah penduduk lama.

Kepala Dipenggal Ketika Solat Asar

Polis Banjarbaru mengaku menerima laporan kejadian tidak dapat menahan sedih melihat jenazah mangsa yang dibunuh dengan sadis,dari bekas potongan berkemungkinan besar mangsa dipenggal ketika sujud.katanya.

Sementara itu, Suib yang merupakan rakan mangsaberkata bahwa dia dan mangsa kerap datang kerumah suspek untuk menghantar makanan ringan atau buah tanga ketika suspek tengah sakit,meskipun suspek di katakan memiliki sakit mental mangsa dikatakan tidak pernah melayannya dengan buruk,”tak sangka dia sanggup membunuhnya” katanya ketika dihubungi pemberita.

Bagaimanapun pihak polis masih lagi mendalami kes sama ada pembunuhan berkenan bermotifkan dendam,atau memang benar suspek memiliki sakit mental seperti mana yang di tuturkan beberapa warga sekitar.



0 comments:

Catat Ulasan

Komen anda semua amat di hargai, Bagaimanapun anda dinasihatkan agar memberikan komen secara berhemah. Sebarang komen berunsur backlink dan provokasi akan dipadamkan kecuali atas pertimbangan admin. Terima kasih kerana mengunjungi Kezoom.